X
تبلیغات
جلوه ی معشوق

نظر آیت الله خامنه ای درباره مثنوی مولوی 

دین و اندیشه - پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir گزارشی درباره‌ زندگی آیت‌الله مرحوم حاج‌آقا سید عزالدین حسینی زنجانی و مراودات ایشان با حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب منتشر کرده است که در بخشی ا زاین متن آمده است:

" به گفته‌ فرزند آیت‌الله زنجانی، در یکی از ملاقات‌های اخیر که در تهران برگزار شد، درباره‌ مولوی صحبت به میان آمد. آیت‌الله زنجانی، نظر رهبر انقلاب را درباره‌ مثنوی جویا شدند. رهبری هم به آن‌چه مولوی در دیباچه‌ مثنوی آورده، اشاره ‌کردند و ‌گفتند نظرشان همان است که خود مولوی می‌گوید؛ «هو اُصولُ اُصولِ اُصولِ الدّین فی کشف اَسرار الوصول و الیقین». ( این است كتاب مثنوی كه اصول اصول دین در كشف اسرار شهود و یقین به شمار می‌آید.)
در جلسه‌ی دیگری درباره‌ی شعرای ممتاز معاصر صحبت شد و آیت‌الله خامنه‌ای از امیری فیروزکوهی و رهی معیری سخن گفتند و از این‌که پیش از انقلاب با آنها مراوده داشتند و در بعضی موارد به آنها مراجعه می‌کرده و اشعار آنها را درخواست می‌نموده‌اند. آیت‌الله زنجانی هم در چنین مواردی اگر اطلاعاتی درباره‌ی این شعرا داشتند، درباره‌ی آنها صحبت می‌کردند. "

ادرس خبر : http://www.khabaronline.ir/detail/293979/culture/religion

+ نوشته شده در دوشنبه سی ام اردیبهشت 1392ساعت 0:13 توسط محمدرضا |

غلامرضا یاوری،مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت: تا پایان امسال تعداد ایستگاه‌های مطالعه استان اصفهان به 50 سازه خواهد رسید. اکنون 285 هزار نسخه کتاب برای شارژ ایستگاه‌های مطالعه در استان وجود دارند.-

یاوری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: هزار ایستگاه مطالعه برای ترویج فرهنگ مطالعه از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نقاط گوناگون کشور درنظرگرفته شده که از این تعداد 50 ایستگاه مطالعه تا پایان سال 1392 در استان اصفهان راه‌اندازی می‌شوند.

ادامه خبر : http://www.ibna.ir/vdchq6nzw23n-wd.tft2.html

+ نوشته شده در یکشنبه بیست و نهم اردیبهشت 1392ساعت 22:59 توسط محمدرضا |

رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران دفاتر ادبیات مقاومت و ادبیات انقلاب اسلامی حوزه‌ هنری :

«وقتی شما با كمترین و بهترین كلمات، معانی و مفاهیم عمیق را منتقل می‌كنید، از عمق جان لذت می‌برم. گزارش دفتر خودمان و گزارشی را كه آقای مؤمنی فرستاده بودند، صبح مطالعه می‌كردم. در پایان سجده‌ شكر بجا آوردم از این همه اتفاقات خوب.»

ادامه بیانات در : http://www.iricap.com/reportcontent.asp?id=527

+ نوشته شده در یکشنبه بیست و نهم اردیبهشت 1392ساعت 22:43 توسط محمدرضا |

پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله :

" رجب ، " ریزان" نامیده شده است ، چرا كه در این ماه ، رحمت خداوند بر امت من فرو

 می ریزد."

 " نگویمت که همه ساله می پرستی کن                                                    سه ماه "می" خور و نه ماه پارسا باش

نگاهی به تفسیر حاج اسماعیل دولابی(ره) درباره این بیت حافظ :

ادامه در ادامه ی مطلب........

                                                           


ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه بیست و هفتم اردیبهشت 1392ساعت 6:56 توسط محمدرضا |

1.پای ثابت برنامه شبکه های ماهواره ای عرب زبان در ماه مبارک رمضان ، پخش مسلسلات

 الرمضانيه(سریالهای رمضانی) است . چندین سال است موضوعات تاریخی دینی در صدر فیلمنامه

 های این سریالها قرار گرفته است.

ادامه در ادامه ی مطلب................
ادامه مطلب
+ نوشته شده در دوشنبه بیست و سوم اردیبهشت 1392ساعت 23:59 توسط محمدرضا |

نثر و نظم تحت تاثیر فرهنگ امروز دنیا٬ هم در ساختار و هم در معنا تغییر بسیاری کرده است . دورانی که در آن به سر می بریم معروف به عصر تکنولوژی و مدرنیسم است . سرعت زندگی بسیار و آسیب ها هم فراوان و بهره وری معنایی و معرفتی بسیار ناچیز شده است زیرا تعریف زندگی در این فضا تغییر کرده است . به عبارتی زندگی های ما خیلی لوکس و پر زرق و برق اما تا حدود بسیاری خالی از مفاهیم عمیق الهی و انسانی شده است .

ادامه در ادمه ی ی مطلب...............


ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه بیستم اردیبهشت 1392ساعت 15:19 توسط محمدرضا |

حافظ می گوید :

با مدعی مگویید اسرار عشق و مستی         تا بی خبر بمیرد در درد خودپرستی

ترجمه روان :

با کسی که ادعای عاشقی می کند از اسرار عشق و مستی سخن نگویید و بگذارید در درد و رنج خودپرستیش باقی بماند و در همین حالت از دنیا برود .

ادامه در ادامه ی مطلب......


ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه بیستم اردیبهشت 1392ساعت 14:51 توسط محمدرضا |

این تبلیغ کرم حلزون از بس شبانه روز از سیما پخش می شود شده کابوس شب و روزمان . بر اساس آمارها ما بعد از جنگ ۲۰۰۰ جانباز نخاعی داریم که ۳۴ نفر آنها زن هستندکه در آسایشگاه ها رنج فراوانی می کشند .  . اما در این سالها ما ندیدیم پروژه علمی تحقیقاتی آنچنانی ای برای درمان و کاهش درد این عزیزان انجام شود . اما این کرم حلزون لعنتی که شده درمان همه دردهای ملت ما٬ شبانه روز روی مغز ما راه می رود . واقعیت مطلب این است که کرم حلزون برای زیبایی تبلیغ می شود یعنی ملت دوستدار زیبایی هستند . ای کاش ملت در کنار زیبا دوستی٬ انسان دوستی را تمرین می کردند .

آی آدمها که بر ساحل نشسته شاد و خندانید!

یکنفردر آب دارد می سپارد جان.

یک نفر دارد که دست و پای دائم‌ میزند

روی این دریای تند و تیره و سنگین که می‌دانید.

آن زمان که مست هستید از خیال دست یابیدن به دشمن،

آن زمان که پیش خود بیهوده پندارید

که گرفتستید دست ناتوانی را

تا تواناییّ بهتر را پدید آرید،

آن زمان که تنگ میبندید

برکمرهاتان کمربند،

در چه هنگامی بگویم من؟

یک نفر در آب دارد می‌کند بیهود جان قربان!

آی آدمها که بر ساحل بساط دلگشا دارید!

نان به سفره،جامه تان بر تن؛

یک نفر در آب می‌خواند شما را.

موج سنگین را به دست خسته می‌کوبد

باز می‌دارد دهان با چشم از وحشت دریده

سایه‌هاتان را ز راه دور دیده

آب را بلعیده درگود کبود و هر زمان بیتابش افزون

می‌کند زین آبها بیرون

گاه سر، گه پا.

آی آدمها!

او ز راه دور این کهنه جهان را باز می‌پاید،

می زند فریاد و امّید کمک دارد

آی آدمها که روی ساحل آرام در کار تماشایید!

موج می‌کوبد به روی ساحل خاموش

پخش می‌گردد چنان مستی به جای افتاده بس مدهوش

می رود نعره زنان، وین بانگ باز از دور می‌آید:

-"آی آدمها"...


و صدای باد هر دم دلگزاتر،

در صدای باد بانگ او رهاتر

از میان آبهای دور و نزدیک

باز در گوش این نداها:

-"آی آدمها"...
 

نیما یوشیج  

+ نوشته شده در پنجشنبه نوزدهم اردیبهشت 1392ساعت 18:36 توسط محمدرضا |

حجت الاسلام رسول جعفریان در اوایل اردیبهشت سفری به شهر فردوس کرده و در قالب نوشته ای مطالب بسیار جالبی را برای خوانندگان مکتوب کرده اند . در این نوشته ایشان به زلزله شهر فردوس در سال ۱۳۴۷ اشاره کرده و به نقش روحانی با سوادی به نام حجت الاسلام علیرضا دانش سخنور در ساخته شدن شهر اسلامیه بعد از زلزله به کمک مردم اشاره کرده اند . ایشان در ادامه به سبک مبارزه این روحانی خوش ذوق با حمله زنبورها و ملخ ها به مزارع کشاورزان اشاره کرده اند که در نوع خودش عجیب است . برای تحویل دو عدد زنبور کشته شده توسط مردم مبلغی پول تعیین می کنند و برای تحویل کندوی انها هم مبلغی و به این صورت نسل زنبورهای مهاجم از میان می رود . واقعا روش عجیبی است در نوع خود . همچنین اشاره ایشان به کتاب ایرانیها چه در سر دارند از میشل فوکو . مطلب بسیار خواندنی ایشان در ادرس زیر موجود است .

http://www.khabaronline.ir/detail/291601/weblog/jafarian

+ نوشته شده در پنجشنبه نوزدهم اردیبهشت 1392ساعت 18:5 توسط محمدرضا |

الربيع العربي او شهر العسل السلفي

1.       نسيم بهاري انقلاب های عربی که در مصر و تونس و لیبی و... وزيدن گرفت ٬ ما نام آن را بیداری اسلامی گذاشتیم، اما دقيقا مشخص نکردیم ست آپ (setup) کدام اسلام، فعال شده است . بعدترها مشخص شد هر جا در کشورهای عربی حرکتی آغاز شده به تاويل اسلام وهابی هاي سلفي رفته و متاسفانه اين سامانه فكري متحجر نصب گرديده و نمی دانم فهمیدیم یا نفهمیدیم، تا اينكه رئيس جمهور كشورمان به مصر مسافرت كرد و خواستيم از راه گردشگري به توسعه روابط بپردازيم كه وهابي هاي سلفي الأزهري، غوغا به پا كردند كه : لا بالسياحه الدينيه و لا بالحراك الشيعيه و لا بالثوره الاسلاميه الايرانيه .  

2.       همین که در كشورهاي عربي نامي از اسلام و احیانا در گوشه و كنار تجمعات، شعارهاي مختصر و مطالبات ديني مطرح مي شد، ما به سرعت اخبارش را منتشر مي کردیم و راضی و خوشحال مي شديم و در بخشهای خبری با افتخار اخبار فتوحات ثورات العربيه الاسلاميه را نقل مي کردیم . تا اینکه اين موج به سوریه رسید . این بار در تجاهلي عارفانه نام این حرکت را تروریسم و معارضه گذاشتیم و دقت نکردیم که در ادامه همان نسيم بهاري عربي این بار قرعه فال به نام سوریه خورده است و اتفاقا گروه هاي معارض كه عمق جاي پاي ما را در اين كشور مشاهده كردند بر طبل بيداري كينه هاي مذهبي كوبيده و حرب الأهليه الدينيه را آغاز نمودند.

3.       وقتی تروریستها یا همان مسلمانان جهادی سلفی دست به اقدام ناشایست نبش قبر حجر بن عدی زدند و در بیانیه ای اعلام کردند قصد دارند بدن حجر را با آداب شرعی دفن کرده و مدفنش كه معبد و پرستشگاه و بيت الكفر شده را خراب کنند تازه متوجه شدیم که سوریه نقطه رویارویی دو جریان اسلامی شده است . و وقتی متوجه شدیم که الدکتور العریفی از روحانیون سلفی، فتوای؛ جهادالنکاح، را صادر کرده تا مجاهدان معارض در سوریه در عسر و حرج نیاز جنسی نباشند و با خیال راحت مبارزه کنند تازه فهمیدیم که بهار عربی در سوریه تبدیل به ماه عسل سلفی شده است و عن قريب فرزندان نامشروع اين نكاح المتعه السلفي يكي پس از ديگري متولد خواهند شد .

4.       اکنون تفکر سلفی ها به مثابه همان آتش زیر خاکستری که در خطابه ها و فتواها و نوشته ها و فیلمها و سریالهایشان ما را تکفیر می کرد شمشیر را از رو بسته و مقدساتمان را پیش چشممان خاکریز به خاکریز فتح
می کند . عرب دشداشه پوشِ چفيه بر سرِ ابلهی، در صفحه تویترش نوشته بود :

اي رافضي ها ؛ انشاء الله قبر علی بن ابی طالب را نبش مي كنيم، و مهدی را از سرداب بیرون می کشیم و به قتل می رسانیم، و اين صرفا يك تهديد نيست بلكه وظیفه و عهدی است که به آن متعهديم. 

 http://www.alwaienews.com/file/attach/201305/26630.jpg

+ نوشته شده در چهارشنبه هجدهم اردیبهشت 1392ساعت 16:16 توسط محمدرضا |

1. همه ما كاملا با فرهنگ خودرونگاري يا همان شعارنويسي بر روي خودرو ها آشنايي داريم . از جملاتي در قالب  طنز گرفته تا تكيه كلامهايي برآمده از دلِ درد . و يا گوشه كنايه هايي مبني بر بي وفايي دنيا و جفاي هجران يار و عاقبت فرار از مدرسه و درس نخواندن و مهر مادر و ياد پدر و عشق به برادر و صفاي رفاقت و ... تا برسد به سالهاي اخير كه ماشين نويسي ها مناسبتي شده و در دهه محرم يا فاطميه يا ... نوشته هاي كوتاه اما پر مغزي به چشم مي خورد . 

2.     2. دو بيتي يا رباعي قالب شعري ايرانيان است . مثلا در ديوان عرفاني ابن الفارض كه چاپ مصر است در انتهاي كتاب آنجا كه مي خواهد دو بيتي هاي عربي ابن فارض را نقل كند، مي گويد اين شعرها در زبان فارسي معروف به دو بيتي است. در اين دو بيتي ها، كوتاه ترين اما پر مغز ترين مفاهيم گنجانده شده است . مثل دو بيتي هاي بابا طاهر.

3.     3. گونه هاي ادبي در جهان تحت تاثير فرهنگ مدرنيته، تغيير و تحول بسياري پيدا كرده است. امروزه كه سرعت تغيير و تحولات زندگي فرصت مطالعه آثار پر حجم و عميق را از مردمان گرفته، گونه هاي ادبي نيز همسان با نياز و فرصت آنها، كوتاه و مختصر شده است. علاوه بر اينكه رسانه هاي تصويري گوي سبقت را از قالبهاي نوشتاري ربوده اند و فرمت هاي ديجيتالي كتاب، رقيب سنتي خود يعني كتابهاي چاپي را در حاشيه قرار داده است .از دل اين بي قراري ها گونه هاي ادبي خاصي خارج شده كه معروف به فلش فيكشن يا ميكروفيكشن ياهمان داستانكها يا داستانهاي كوتاه است . مثلا كوتاه ترين و وحشتناك ترين داستانك اين است :

آخرين فرد بازمانده بر روي كره زمين در خانه خودش تنها نشسته بود، ناگهان كسي در زد.

همچنين گونه ديگري در شعر پديد آمده به نام هايكو كه ظاهرا كوتاه ترين قالب شعري ژاپني ها است. مثلا يك هايكو براي روز اول بهار :

شكوفه هاي ريخته

زير پاي ميهمانان

روز اول بهار

4.     4.اگر به نوشته هاي پشت خودروها دقت كنيم و يا يك بار ديگر دو بيتي هاي بر جا مانده از شاعران را مرور كنيم دقيقا متوجه مي شويم كه ما ايراني ها خيلي قبل تر از دنياي مدرن فلش فيكشنها يا داستانكها را كشف كرده بوديم . جالب است كه بدانيم كوتاه ترين فلش فيكشن ها را در قالب حروف مقطعه يا تك واژه ها يا تركيبهايي كوتاه در قرآن كريم
مي يابيم . مثل : الف لام ميم . و يا حرف قاف يا : القارعه و يا : هو الله. و يا : كلمه الله هي العليا. در حالي كه مي دانيم يك دنيا تفسير پشت اين حروف مقدس وجود دارد .

5.     5. به نگاشته هاي روي خودروها كه دقت مي كنيم متوجه مي شويم پشت هر كدام از اين كلمات داستانهاي انساني و پيوندهاي معنوي و توسلات ملكوتي عجيب و هشدارهاي اخلاقي و ابرازتاسفهاي غم بار و نيش هاي تند و تيز وجود دارد . پشت كاميوني نوشته بود: يك كيلو باش ، آدم باش.

دو بيتي زير شاهدي بر داستانكي در موضوع توحيد در خالقيت است :

ابلهي ديد اشتري به چرا

گفت نقشت همي كژ است، چرا ؟

                                               گفت اشتر: كه اندر اين پيكار

عيب نقاش مي كني، هشدار

+ نوشته شده در چهارشنبه هجدهم اردیبهشت 1392ساعت 16:14 توسط محمدرضا |

آخر مردمي هستند و معتقدند و بگير كه مرده پرستند . اما من احمق يا تو سعودي بسيار عاقل چه حق داريم مقدسات ايشان را با خاكي يكسان كنيم كه زندگي روزانه آنهاست؟ آنكه از حقارت زندگي روزمره خود گريخته و به اينجا آمده مي خواهد جلال ابديت را در زيبايي بارگاهي مجسم ببيند . به چشم سر ببيند . اين را تو بت پرستي بدان . اما با اساطير چه مي كني؟(خسي در ميقات)

+ نوشته شده در چهارشنبه هجدهم اردیبهشت 1392ساعت 16:7 توسط محمدرضا |

۱. سال ۸۶ توفیق حضور در مراسم حج تمتع را داشتم . روزنامه عکاظ به پدیده عجیبی در جریان برگزاری اعمال حج آن سال اشاره کرده بود . زائرانی جوان از اروپا که با یک کوله پشتی و یک چادر مسافرتی در مشاعر مقدس و مکانهای عبادی (در خلال اعمال حج) حضور داشتند و به این صورت هزینه اسکان در هتل را از خرج سفرشان حذف کرده بودند و در گوشه و کنار شهر مکه مکرمه چادر می زدند . واقعا پدیده جالب و چشمگیری بود . هم سبکبار بودند و هم از فضاها بهترین استفاده را می کردند و هم در هزینه ها صرفه جویی . شور و حال خاصی در این جوانها دیده می شد . گرایش غالب آنها اسلام وهابی بود . از اسلام٬ رهایی از تکلفات را به خوبی یاد گرفته بودند .

۲.  در شهر صیدا در کشور لبنان٬ مسجدی وجود دارد که نامش بلال بن رباح حبشی است . امام جمعه و جماعت این مسجد روحانی وهابی به نام شیخ احمد الاسیر است . این مسجد اخیرا در لبنان به خاطر موضع گیری های امام جماعتش معروف شده است . شیخ احمد الاسیر در جریانات سوریه حکم جهاد بر علیه دولت بشار را صادر کرده و بالطبع با ایران هم مناسبات خوبی ندارد و ما را در کنار اسرائیل به باد ناسزا می گیرد و حزب الله لبنان را حزب الایران می داند. روزانه این مسجد بر اساس فتوای شیخ٬ از جوانان لبنانی برای اعزام به سوریه و مقابله با دولت بشار اسد ثبت نام می کند .

۳. نیرو های معارض از کشورهای دیگر به سوریه اعزام می شوند تا حکومت بشار اسد را ساقط کنند . در میان معارضین٬ جوانان مسلمان اروپایی چهره های متمایزی دارند . تصویر اسلامی این جوانها٬ ریش بلند و بور آنها و شور و هیجان عجیب در مبارزه با نظامیان سوریه است . مکالمات پر شور این جوانهای اروپایی با همان زبان انگلیسی انجام می شود که به محض دیدن دوربین خبرنگاری با همان لهجه٬ الله اکبری را نثار فیلم بردار می کنند یعنی اینکه به عشق اسلام و شهادت به سوریه آمده ایم . شور و اشتیاق و سبکباری و بی تکلفیشان قابل تامل است .

 

۴.ایران و حزب الله لبنان از حامیان سوریه هستند و تا آخر هم پای این حمایت ایستاده اند . سوریه متحد استراتژیک ما است که هم در دوران هشت ساله دفاع مقدس در کنار ما بود و هم یکی از رابطین و حامیان حزب الله لبنان است . ادامه تحرکات انقلابیون که ما نام آن را بیداری اسلامی می گذاریم و کشورهای لیبی و تونس و مصر را در نوردید٬ اکنون به سوریه رسیده و ما دیگر به آن بیداری اسلامی نمی گوییم . بلکه معارضه می گوییم . اما آنچه مشخص است دو جریان اسلامی در برابر هم قرار گرفته اند . واقعا قضاوت دشوار و طاقت فرسا است . این همان چشم فتنه است .

۵. نفوذ اسلام وهابی در اروپا و استقبال جوانان از آن خیلی قابل تامل و بررسی است . همچنین استفاده از این نیروهای مسلمان و جوان بر علیه سایر کشورهای مسلمان هم قابل تامل است . ما چگونه در جوانان اروپایی نتوانسته ایم تاثیر گذار باشیم ؟ چرا آنها در تقابل با ما قرار گرفته اند ؟  خبرگزاری یونایتد پرس در گزارشی نگرانی خود را از بازگشت این نیروها به کشورهای خود ابراز کرده و نتیجه گرفته که ممکن است آنان با همان روحیه و خوی جنگ طلبی٬ اروپا را در بحران قرار دهند .

۶. هر ساله شب شعری در ابوظبی برگزار می شود به نام شاعر الملیون . چند سال پیش خانم خانه دار عربستانی به این برنامه آمد و شعر خود را خواند و در آن شعر شدیدا به علمای وهابی تاخت . او در آن شعر سروده بود : چشم فتنه در فتواهای علمای وهابی است . برخی وهابیون ساکت ننشستند و فتوای قتل این زن را صادر کردند . اما چون رسانه ها با این زن همراهی کردند این فتوا کاری از پیش نبرد . نام این زن حصه هلال بود . او می گوید : بعد از اینکه افراط گرایان و تروریسم را در اشعارم مورد خطاب قرار دادم و گفتم آنان چگونه ترس، نفرت، کشتار و انفجار را گسترش می دهند، انتظار چنین تهدیداتی را داشتم. متوجه شده ام که جامعه عرب به نوعی هنگام بیان عقایدش بویژه در مورد کسانی که از آنان انتظار می رود عقایدشان را ابراز کنند، بی توجه و غافل است.

۷. قرآن کریم می گوید :

 وَإِنْ طَائِفَتَانِ مِنْ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا فَإِنْ بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الأُخْرَى فَقَاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّى تَفِيءَ إِلَى أَمْرِ اللَّهِ فَإِنْ فَاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ } [سورة الحجرات: 9

و اگر دو طايفه از مؤمنان با هم بجنگند ميان آن دو را اصلاح دهيد و اگر [باز] يكى از آن دو بر ديگرى تعدى كرد با آن [طايفه‏اى] كه تعدى مى‏كند بجنگيد تا به فرمان خدا بازگردد پس اگر باز گشت ميان آنها را دادگرانه سازش دهيد و عدالت كنيد كه خدا دادگران را دوست مى‏دارد .

+ نوشته شده در پنجشنبه دوازدهم اردیبهشت 1392ساعت 23:39 توسط محمدرضا |

پرده اول :

امروز بعد از ظهری قسمت شد و گذرمان به مزار شهدا افتاد . هم زیارت شهدا بود و هم اهل قبور از علما. اسماعیل خواجویی و فاضل هندی و پرفسور فلاطوری و مرحوم ارباب و به سمت مقبره شهید شمس آبادی که می رفتیم صدای مارش نظامی به گوشمان رسید . برنامه ای بود و مجری با تمام عضلات حنجره از تشریف فرمایی جناب مدیر کل تشکر می کرد. پایان برنامه بود و قرار شد جناب مدیر کل با همراهان به قصد زیارتی نمادین گردشی در مزارشهدا داشته باشد . دسته موزیک پیشاپیش حرکت می کرد و آهنگهای مختلف را می نواخت و جناب مدیر کل هم با انکساری و خضوعی فاتحانه پیشاپیش جمعیت حرکت می کرد . اطرفیان مدیر کل در رکاب حضرتش با اعجاب بسیار و با کرشمه و ناز قدم بر می داشتند و نرسید به مسجد لسان الارض مسیر را به سمت خیمه کج کردند و یک دفعه دسته موزیک مارش نظامی نواخت و جمعیت را به یاد سالهای دفاع مقدس انداخت و مدیر کل و همراهان در حرکتی دایره وار به نقطه آغازین حرکت باز گشتند .  

 پرده دوم :

سالهای دفاع مقدس بود و زمان اعزام رزمندگان به جبهه ها و همراه پدر و برادرم به گلستان شهدا رفته بودم برای بدرقه . آخرین لحظات وداع جوانهای عاشق با لباسهای خاکی با پدر و مادر و همسر و فرزند و برادر و خواهر و ... حس بسیار عجیبی داشت . نگاه های حسرت بار پدرها به فرزندان . اشک های گوشه چشمی مادران در وداع با جگر گوشه ها . در آغوش کشیدنهای برادران و آرزوی دیداری دیگر و بی صبری فرزندان و .... همه چیز رنگ و بوی خاک می داد. لباسها و ماشینها و سرو صورت و حتی بعدترها که بدنهای پاک٬ بر می گشت خاکی بودند با مخلوطی از سرخی خون شتک زده بر لباسهای خاکی. تمام تشریفات رفت و برگشت رزمندگان خلاصه می شد در همین پرده که هم شبیه تابلوی وداع امام بود و هم تابلوی عصر عاشورا .

   

 

داستانک؛ آخرين وداع...

پرده سوم :

از مقایسه تشریف فرمایی مدیر کل به گلستان شهدا با اعزام رزمندگان به جبهه ها نمی خواهم نتیجه بگیرم که مدیر کل باید ریش سه روزه بگذارد و خاکی باشد و چفیه بیندازد و روی لباسش جای صدها چین و چروک باشد و جبهه رفته و جانباز یا از خانواده شهدا باشد و بسیاری ازظواهری که شاید در نگاه برخی گویای ارزشمداری و اصول گرایی است . خیر٬ منظورم این نبود . در این مقایسه فقط یک هدف داشتم . جناب مدیر کل با کلیه خدم و هشم و دسته نظامی٬ دور یک محوطه گشتند و در آخر سر به جای اولشان رسیدند و برنامه تمام و دوربین های فیلم برداری خاموش و حماسه حضور ثبت شد و در ارشیو اداره کل آموزش و پرورش بایگانی . اما ان روزی که رزمندگان اعزام می شدند در یک خط مستقیم تا قلب خاکریزهای دشمن حرکت می کردند و از انجا یا به معراج می رفتند و یا برخی جانباز و گمنام و اسیر  و برخی هم سرافرازنه برمی گشتند و اندکی از آن برخی ها٬ دست اوردشان این بود که شرکت در جهاد یکی از اثارش این است که مجاهد با شعبه ای از نفاق از این دنیا بیرون نخواهد رفت . خوشا به حالشان . شهدا در صراط مستقیم بودند . ما عجیب در دایره دنیایی که برای خودمان ساخته ایم حیران و سرگردان به دور خود می گردیم با انواع اقسام نامها و عنوانها .  

 

دلا دیدی آن عاشقان را؟

 

جهانی رهایی در آوازشان بود

 

و در بند حتی

 

قفس شرمگین از شکوفایی شوق پروازشان بود:

 

پیام آورانی که در قتلگاه ترنم

 

                  سرودن -علی رغم زنجیر-

 

                                  اعجازشان بود!

 

به سرسبزی نخل ایثار

 

به این آیه های تناور

 

دلا گر نه ای سنگ٬

 

                      ایمان بیاور!

+ نوشته شده در پنجشنبه دوازدهم اردیبهشت 1392ساعت 19:50 توسط محمدرضا |


رونمايي از دستاوردي علمي كه چهره كشورمان ر ا به كلي تغيير داده و مي دهد

چندين سال پيش با خواند كتابهاي ؛ مرداني كه دنيا را عوض كردند ، كتابهايي كه دنيا را تغيير دادند و 6 نظريه اي كه جهان را تغيير داد، آه حسرت از نهادم بلند شد كه چرا با توجه به پيشينه علمي و فرهنگي كشورمان، هيچ نامي از ايران بزرگ و اسلامي در اين كتابها نبايد باشد؟

به راستي نام ايران و ايراني شايسته جايگاهي بالاتر از اينها است .

چرا نبايد نام ما بر تارك علم و انديشه و تكنولوژي دنيا بدرخشد ؟

كشوري كه بوعلي سيناها ، خواجه نصير طوسي ها، زكرياي رازي ها ، پرفسور حسابي ها و اخيرا دانشمندان هسته اي كه به خاطر مسائل امنيتي نه نامشان را مي دانم و نه بايد بدانم نه مي توانم بدانم و ... دارد .

اين حسرت هميشه همراه بنده و هر ايراني پاك نژاد آريايي مسلمان بود تا اخيرا به همت تلويزيون كشورمان رنج تمامي اين تحقيرها و عقب ماندگي ها و كم لطفي هاي جامعه بين الملل، آني و كمتر از آني از ذهن و حافظه تاريخي ما پاك شد و سرافراز شديم كه دست آوردي رونمايي شده كه چهره كشورمان را به كلي تغيير داده و مي دهد . 

اين دست آورد عظيم كه هر شب و در قالب كليپ بسيار غرور آفريني براي بينندگان پخش
مي شود چيزي نيست جز يك بسته كامل كِرِم حلزون به همراه صابون در يك بسته بندي شكيل و موزون.

محققان و انديشمندان ميهن سربلندمان با تلاش شبانه روزي سعي كرده اند بدون تغيير آنچناني در قيمت اين دست آورد جهاني، حجم تيوپ آن را افزايش داده تا هم وطنان غيورمان را در مسير دست يابي به زيبايي هاي چشم نواز، شاد و خرسند كنند . درود بر تو اي ايراني خستگي ناپذير كه با اين دست آورد عظيمت چهره كشورمان بخصوص خانمها را تغيير دادي و سفيدي و شفافيت و طراوت و زيبايي را به خانواده هاي ما برگرداني . درود بر تو و عزم افتخار آفرينت كه غرور ملي ما را به رخ جهانيان كشاند و نشان داد كه ما در مقابل افتادگي صورت، كشيدگي پوست، زخمها و خراشهايي كه بر پوستمان وارد شده، كوتاه نيامده و با مشت محكم بر دهان استكبار جهاني كه نمي خواهد پوستي سفيد و براق و بانشاط داشته باشيم
مي كوبيم . و به همه جهانيان اعلام مي كنيم هر چه گرسنگي و فقر و فساد و ... بخواهد چهره ما را تيره و تار كند نمي تواند چون ما با ساختن كرم حلزون نشان داديم مي توانيم صورتمان را سفيد و شاداب و با طراوت و زيبا نگه داريم

+ نوشته شده در چهارشنبه یازدهم اردیبهشت 1392ساعت 0:14 توسط محمدرضا |

۱.هنوز در عربستان مساله رانندگی زنان لاینحل باقی مانده است . همین امروز وزیرالعدل سعودی٬ الدکتور محمد عیسی گفته : قانونی برای منع رانندگی زنان نداریم اما این امر منوط به عرف جامعه می شود . در انتها هم این حضرت افاضه فرمودند که : مرد عرب رب الاسره(سرپرست خانواده) است و جامعه ما ذکوری ٬ و این یعنی خانمهای محترم تا اطلاع ثانوی لطفا لافضولی . و عرف جامعه هم یعنی : الرجولی(مردونه).

۲.خانم الدکتور آمال قرامی استاد دانشگاه تونس در کتاب :  الاختلاف فی الثقافه العربیه الاسلامیه٬ در مساله حقوق زن و مرد در اسلام و تشریح تفاوتهای مردان و زنان برای اینکه حقوق متقابل مردان و زنان را تبیین کند از ابتدا کار را بر خود و بر دیگران اسان کرده و همه حقوق را به مردان داده و خیال خودش را راحت کرده است . مردان قرار است هم در خانواده و هم در اجتماع نقش اصلی را بازی کنند و زنان در نقش فرعی به هنرنمایی بپردازند . و این یعنی حق التفحل(مردونگی) . به یاد مرحوم شهید مطهری که تلاش می کرد حق و حقوق مردان و زنان را به سختی اثبات کند و با نازک اندیشی های فلسفی مسئله تساوی حقوق را حل کند و اکنون مرد ایرانی زیر خروارها مشکل کمر شکن حاضر است از حق التفحل خود بگذرد و بخاطر بدهی مهریه٬ در گوشه زندان جا خوش کند . این یعنی اینکه مرد ایرانی عبد الاسره شده است و مستحق حق التجرد.  

۳.این چند روزه در سایتهای خبری خواندیم که با نزدیک شدن ایام برپایی جشنواره فرهنگی ملی الجنادریه در عربستان میهمانان و گردشگران خارجی به این کشور مسافرت کرده اند . ظاهرا در میان این گردشگران سه جوان زیبا روی اماراتی هم حضور داشته اند که هیئت امر بالمعروف و نهی عن المنکر سعودی انها را به علت زیبایی چهره و امکان اغفال زنان از کشور اخراج کرده است . این یعنی الرجال قوامون علی النساء و الرجال .

۴. در عربستان و بر اساس قوانین اسلامی٬ پدر٬ ولی الامر دختر محسوب شده و تا اجازه اش نباشد دختر امکان ازدواج ندارد . از آنجا که عربها از حق و حقوقشان به سختی محافظت کرده و فضای جامعه هم به انها کمک می کند تا در راستای احقاق حقوق مردانگی خود ثابت قدم باشند بسیار اتفاق می افتد که دختران تا سنین بالا و تنها به خاطر عدم رضایت پدر خانه نشین شوند . اما در ایران این حق حالت تشریفاتی پیدا کرده است . نه فقط اذن پدر چندان جدی گرفته نمی شود بلکه جیب پدر هم برای ازدواج دختر خالی شده و کمرش هم زیر بار جهیزیه دوتا می شود . پیدا کنید حق التفحل مردان ایرانی را .  

 ۵. کتاب مکاسب شیخ انصاری یکی از کتب مهمی است که طلاب حوزه های علمیه می خوانند . در این کتاب که بحث درباره کسب و کارهای حرام و حلال است درباره بول شتر و خرید و فروشش بحث مفصلی مطرح می شود به گونه ای که غالبا طلاب از به درازا کشیده شدن این بحث ناراضی می شوند . اما جالب است که بدانیم خانم الدکتوره احلام احمد میکروبیولوژیست عربستانی  در میان ۷۳۰ مخترع از ۴۲ کشوره مدال نقره را به خاطر کشف دارویی از بول شتر برای درمان بیماران پوستی کسب کرده است .

 

+ نوشته شده در دوشنبه نهم اردیبهشت 1392ساعت 1:34 توسط محمدرضا |

در پی پیشرفت های چشمگیر در حوزه های علوم تغذیه و سلامت و بهداشت و پزشکی٬ شاخص امید به

 

زندگی رشد کرده و افراد٬ دوران کهنسالی طولانی مدتی را تجربه می کنند . از سوی دیگر تغییر تغذیه و

 

بهداشت در سبک زندگی مدرن زمینه های بروز بیماری های مزمن و دردناک در دوران پیری را پدید

 

اورده است .

 

 اتانازی: اختیار مرگ از آن شماست؟!

 

کاهش آستانه تحمل درد و بیماری در کهنسالان و رنجی که آنها از سربار دیگران بودن می کشند٬

 

متخصصان حوزه مسائل اخلاق پزشکی را به جستجوی پیدا کردن راههای رهایی این افراد از شر

 

درد و رنج وا داشته است .

 

آنها پدیده اتانازی را مطرح کرده و معتقدند با یک مرگ آسان می توان بیماران رنجور کهنسال را

 

به آرامش رساند .

 

در فرهنگ غربی مخالفان و موافقان بسیاری در این مساله به اظهار نظر پرداخته اند . در اسلام

 

خودکشی چه انتخابی چه اجباری و با هر اسم و رسمی٬ مردود بوده و نفس انسانها محترم است و

 

هیچ کس حق ندارد حق حیاتی که پروردگار به ادمیان بخشیده را به هر بهانه ای از افراد سلب کند .

 

اما عمده دلیل موافقان اتانازی یا مرگ اسان عبارت است از :

 

 

۱.درد شدید در اثر ابتلا به بیماری های لا علاج

 

۲. رنج روحی به خاطر ناتوانی و  سربار دیگران بودن  

 

۳.حق انتخاب افراد

 

 

با توجه به دلایل کلی و عمومی موافقان مرگ آسان و با اندکی دقت می توان ورود پدیده اتانازی

 

از حوزه مسائل پزشکی به حوزه مسائل اجتماعی را مورد بررسی قرار داد .

 

کافی است نوسانات فرهنگی سیاسی  و اقتصادی٬ جامعه را به بحران بکشاند آنگاه به راحتی

 

زمینه های هتک حرمت انسانها پدید می اید . اگر واقعا دلایل پزشکی اتانازی همان سه مورد

 

باشد به راحتی در حوزه مسائل اجتماعی هم می توان نتیجه گرفت که پدیده اتانازی به سرعت

 

می تواند رشد کند .

 

در بعضی از میادین بزرگ شهر ما تابلوهای نشان دهنده الودگی هوا نصب شده که نشان

 

می دهند هوا در امروز پاک و سالم است یا الوده . برای تشخیص سلامت فرهنگی جامعه

 

هم نیاز به شاخص های تعیین کننده این سلامت داریم . 

 

 

 

ایا حال و هوای ما پاک و سالم است ؟ جامعه ما حالش خوب است ؟ همه خوبند ؟ خانواده ها

 

گرمند ؟ دختران و پسران امیدوارند و شاد ؟ به اینده خوشبینیم ؟ در فقدان شعار فرزند کمتر

 

زندگی بهتر ٬ حال و روز زندگمیان بهتر است ؟ ایمانهای ما محکم هستند ؟ تقوای ما چطور

 

است ؟ همه خوبند ؟ خوبیم ؟   

 

سلام

 

حال من خوب است

 

اما تو باور نکن!

+ نوشته شده در یکشنبه هشتم اردیبهشت 1392ساعت 20:0 توسط محمدرضا |

کبوتر سفیدی در اوج آبی آسمان چنان آزادنه پر می زد که ناخوآگاه لحظاتی نگاهم را به خود مشغول کرد .

کبوتر٬ فارغ از دام و دانه ٬ آزاد و رها پرواز می کرد بدون اینکه لحظه ای به واژه آزادی اندیشیده باشد .

آری کبوتر آزاد است اما آزادی ندارد .

آزادی در عربی معادل الحُریّه است . و واژه الحُریّه در مقابل واژه العتق به معنای بندگی قرار دارد .

انسانها همه آزاد به دنیا می آیند اما آزادی و حریت ندارند . آزادی و حریت به دست آوردنی است .

آزادی یعنی  از دام و دانه و دینار و دنیا گذشتن و نه فارغ از دام و دانه بودن . کبوتر می تواند فارغ

از دام و دانه باشد اما نمی تواند از دام و دانه بگذرد . گذشتن از دام و دانه یک امر انتخابی است .

و چون انتخابی است ارزشمند است . و شرط انتخاب٬ داشتن قدرت اختیار است . و برای اختیار

نیاز به نیروی تعقل است. کبوتر عقل ندارد . اختیار هم ندارد . انتخاب هم نمی تواند بکند .

شرط پرواز آدمی همین گذشتن از دام و دانه و دینار و دنیا است .

گذر ز دانه و دام جهان و خویش مباز

که مرد با پر آزاد می کند پرواز

امروز در اطرافمان انسانهای سبکبار و آزاد نمی بینیم . و مگر می شود از این دام و دانه گذشت .

در دوران دفاع مقدس اوج سبکباری و ازادی را در عروج ملکوتی جوانان می دیدیم . 

 

قدمی که برگرفتی به وفا و عهد یاران

اگر از بلا بترسی قدم مجاز باشد

 

ما از بلا می ترسیم و امروز بلای جان ما همین دام و دانه شده . و از این بدتر شیطان هم مدام

در گوش ما می خواند و ما را از فقر و بدبختی و نداری می ترساند .

الشَّيْطَانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ وَيَأْمُرُكُم بِالْفَحْشَاء وَاللّهُ يَعِدُكُم مَّغْفِرَةً مِّنْهُ وَفَضْلاً وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ

همه زندگی ما مجازی شده است . و ما بر آن عهد اولیه و پیمان ازلی پایدار و راسخ نماندیم .

وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنی آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلی أَنْفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلی شَهِدْنا أَنْ تَقُولُوا یَوْمَ الْقِیامَةِ إِنَّا کُنَّا عَنْ هذا غافِلینَ.

«به یاد آور زمانی را که پروردگارت از پشت فرزندان آدم، ذریه آنها را بر گرفت و آنان را گواه بر خویشتن ساخت و فرمود: آیا من پروردگار شما نیستم؟ گفتند: آری، گواهی می‌دهیم. برای اینکه در روز رستاخیز نگویید ما از این غافل بودیم.»

فروشگاهی در آلمان در روز افتتاحش وعده داده بود که هر کس کاملا برهنه وارد فروشگاه شود می تواند ۲۷۰ یورو جنس مجانی بردارد . این سرنوشت انسانهای دنیا داری است که خود را برای به دست اوردن دنیا٬ از روح الهی عریان کرده اند . برای همین انسانهای فراوانی در اطرافمان می بینیم اما رفتارهای خداپسندانه کمتر دیده می میشود .  

+ نوشته شده در جمعه ششم اردیبهشت 1392ساعت 13:28 توسط محمدرضا |

+ نوشته شده در جمعه ششم اردیبهشت 1392ساعت 9:23 توسط محمدرضا |

راجی انور هیفاء نویسنده کتاب امام علی(ع) فی الفکر المسیحی المعاصر می گوید :

 

انسان٬ در رحم گفتگوی خداوند با ملائکه٬ خلق شد .

 

و این آیه اشاره به همان لحظه است :

 

 وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلاَئِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الأَرْضِ خَلِيفَةً قَالُواْ أَتَجْعَلُ فِيهَا مَن يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاء وَنَحْنُ نُسَبِّحُ

 

بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لاَ تَعْلَمُونَ

و چون پروردگار تو به فرشتگان گفت من در زمين جانشينى خواهم گماشت [فرشتگان] گفتند آيا در آن

 

كسى را مى‏گمارى كه در آن فساد انگيزد و خونها بريزد و حال آنكه ما با ستايش تو [تو را] تنزيه مى‏كنيم

 

و به تقديست مى‏پردازيم فرمود من چيزى مى‏دانم كه شما نمى‏دانيد (بقره ۳۰)

 

سپس این نویسنده مسیحی بی طرفانه به تصویری که از امام علی(ع) در اندیشه متفکران مسیحی 

 

 معاصر موجود است می پردازد . این کتاب بسیار خواندنی و عجیب است .

 

این اتفاق بزرگ در کشور لبنان افتاده است . قبل تر از ان هم جرج جرداق کتاب امام علی(ع) صدای عدالت

 

انسانی  را نوشته بود . همان کشوری که روحانی شیعی امام موسی صدر در کلیسا به  

 

ایراد سخنرانی پرداخته بود .

 

تشیع ظرفیت بسیاری دارد تا در فضاهای ازاد به بحث و گفتگو بپردازد .

 

تشیع مکتب جدال احسن است . تکیه بر همین فرهنگ گفتگو بود که مرحوم امام راحل را در فرانسه در مقابل

 

غول های خبرگزاری دنیا قرار می داد تا سخنان ایشان را همه جهان بشنوند .

 

هر چه از تعاملات فکری و تفاهم نامه های علمی با سایر کشورها بپرهیزیم دچار جمود و

 

ایستایی در عرصه فکر و اندیشه خواهیم شد .

 

شور و هیجانی که در تلاشهای فکری در راستای پیروزی انقلاب

 

برای تبیین مفاهیم شیعی توسط متفکرانی چون دکتر شریعتی و شهید مطهری و دیگران انجام می شد 

 

بسیار

 

بی نظیر و جذاب بود . کارگردان فیلم محمد رسول (ص) یا همان الرساله گفته بود اگر زودتر چهره مرحوم امام را

 

دیده بودم حمزه سید الشهدا را با این چهره گریم می کردم . فیلمنامه هم به تایید علمای شیعه و اهل سنت

 

رسیده بود .

 

هانری کربن ریاست انستیتو فرانسه وایران و اندیشمندان دانشگاه سوربن در طول یک سال چندین ماه به

 

کشور می امد و در محضر علامه طباطبایی به

بحث و گفتگو می پرداخت . حاصل این مباحثات تحول شخصی کربن و ایراد سخنرانی عجیبی درباره شخصیت امام

 

زمان و اعتقاد به پویایی مکتب تشع بود .

 

محمدبن نعمان از امام صادق(ع) نقل می کند که حضرت فرمودند :

 

با مخالفین بحث و گفتگو کنید و  راه هدایت را برای انها تشریح کنید و مسیر نادرست انها را تبیین کنید و در انتها

 

با آنان درباره امام علی(ع) مباهله کنید .

 

مقدمه این تعامل این است که ما در ساحت های خردورزی و اندیشه های جهانی وارد شده و به راستی آزمایی

 

بپردازیم .

 

  

+ نوشته شده در پنجشنبه پنجم اردیبهشت 1392ساعت 22:5 توسط محمدرضا |

با یک گل بهار نمی آید ؟

 

 

 

قرآن کریم ارزش یک انسان را برابر با تمامی مردمان می داند. به عبارت دیگر اگر بخواهیم وزن معنوی

 

و معرفتی یک انسان را بسنجیم بر اساس فرمول قرآنی برابر است با وزن تمام انسانهای روی کره زمین .  

 

مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا

 

هر كس كسى را جز به قصاص قتل يا [به كيفر] فسادى در زمين بكشد چنان است كه گويى همه مردم را

 

كشته باشد و هر كس كسى را زنده بدارد چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است

 

هر کس٬ کسی را زنده بدارد ........  یعنی چه ؟

 

دلم می خواهد بدون اینکه به تفاسیر مراجعه کنم این بخش از آیه را برای خودم اینگونه معنا کنم :

 

حفظ آبروی دیگران یعنی زنده کردن آنها .

 

خریدن عزت و ممانعت از تحقیر دیگران یعنی زنده کردن آنها .

 

دستگیری از نیازمندان یعنی زنده کردن آنها .

 

لبخند زدن و عشق ورزیدن و تکبر و بخل نداشتن با دیگران یعنی زنده کردن آنها .

 

متواضع بودن و فخرفروشی نکردن به زیردستان یعنی زنده کردن انها .

 

فرصت برابر برای رشد همه انسانها ایجاد کردن یعنی زنده کردن آنها .

 

با یک گل بهار نمی اید اما یک گل می تواند آمدن بهار را نوید دهد . وجود مقدس صدیقه طاهره که

 

در شب عروسیشان لباس عروس را به فقیر اهدا کردند تک گل زیبای سخاوت را در زمین قلب آن

 

نیازمند کاشتند گویی آن فقیر نیازمند را با هدیه خودشان زنده کردند  .

 

بذر سخاوت را فاطمه در بوستان انسانیت پاشیدند و امروز  گلهای بخشش و دستگیری جوانه می زند . 

 

در اصل پاسخ به دعوت خدا و رسول برای زنده شدن است .

 

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَجِيبُواْ للهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحْيِيكُمْ

 

ای کسانی که ایمان آوردید پاسخ دهید خدا وپیامبر را هنگامی که شما را می خوانند تا زنده شوید وحیات یابید

 

داستان عجیبی که در آدرس زیر نوشته شده یکی از گلهای زیبای بوستان معرفت فاطمی است .  

 

عنوان این داستان واقعی لباس عروس نذری است حتما بخوانید . http://www.farhangnews.ir/link/108

+ نوشته شده در دوشنبه دوم اردیبهشت 1392ساعت 17:16 توسط محمدرضا |